U potresom teško oštećenoj Bazilici Presvetog Srca Isusova
u Zagrebu održan dobrotvorni koncert
Posebna je bila večer druge nedjelje došašća, 5. prosinca, u potresom teško oštećenoj Bazilici Presvetog Srca Isusova u Zagrebu, gdje je održan dobrotvorni koncert pod naslovom Palma za Palmu, na kojemu je višestruko nagrađivan Akademski zbor Bazilike Presvetog Srca Isusova Palma, na čiju se inicijativu koncert i ostvario, u sastavu od više od stotinu pjevačica i pjevača, okupivši više generacija (bivših i sadašnjih) članica i članova, izveo neka od najpoznatijih djela hrvatske i svjetske sakralne literature.
Na koncertu se okupilo više generacija (bivših i sadašnjih) članica i članova / Snimio Petar Milić
Prije sama koncerta toplim je riječima dobrodošlice i zahvale sve prisutne pozdravio župnik, pater Ivan Matić, nakon čega nas je u svečanu glazbenu večer uveo izvedbom skladbe Rosite nebesa Anđelka Klobučara sadašnji voditelj i dirigent Franjo Klinar, koji zbor vodi od 2015. Za ovu su se priliku okupili i bivši dirigenti voditelji, koji su ostavili dubok trag u mnogobrojnim domaćim i međunarodnim uspjesima zbora proteklih trideset godina; Ankica Juričić (1991–1996), Robert Homen (1997–2004) i Ivan Josip Skender (2004–2012), uz orguljsku pratnju Ante Knešaureka. Nesvakidašnji interijer Bazilike s dominirajućim fragmentima građevinskih konstrukcija za obnovu crkve kao da je posebno motivirao izvođače da prirede nezaboravnu glazbenu večer u srcu Zagreba.
Ankica Juričić minimalističkim je i egzaktnim pokretima vodila veliki zbor kroz Lešćanovo najpoznatije, najizvođenije i najcjenjenije djelo – Zdrava Devica, obradu istoimenog korala za četveroglasni mješoviti zbor a cappella i sopran solo (odlična Nela Katalenić Klinar) nastala na temi preuzetoj iz zbornika Cithara octochorda. Jednakom je jasnoćom pokreta vodila Palestrinin Sicut cervus i Mozartov Ave verum. Robert Homen je u dvjema skladbama a capella – Locus iste Brucknera i Bogorodice djevo Rahmanjinova – pokazao istančan ukus za nijansiranje, te je osobito kod Rahmanjinova postigao izvrsne duge legato-fraze u svakoj od dionica zbora, nužne za autentično izvođenje ruske sakralne glazbe. Ivan Josip Skender decentnim je i sugestivnim dirigiranjem ostvario dojmljivu izvedbu Duganove Molitve te ostvario posebnu eteričnost i fluidnost kod Durufleove Ubi caritas. U izvedbama skladbi s orguljskom pratnjom (A. Klobučar – Otče naš, W. A. Mozart – Ave verum, K. Odak – Svrši stopi i G. F. Händel – Alleluia) ističemo diskretnu, ali čvrstu podršku u orguljama Ante Knešaureka.
Zajednička nit koja povezuje sve dionike koncerta svakako je, za nadasve posebnu i plemenitu prigodu okupljen golemi zbor, koji se pokazao izvanredno podatnim i prilagodljivim poglavito s obzirom na brojnost, ali i činjenicu da velik dio ansambla već dulje vrijeme nije pjevački aktivan, no uspjeli su, uz pomoć vrsnih i iskusnih dirigenata, s malim brojem pokusa ostvariti izvanrednu koheziju i unificiranost izraza, što je osobina ponajboljih akademskih zborova. Na koncu se kao posebno najavljen gost svim sudionicima i posjetiteljima obratio vladika križevački, otac Milan Stipić, uputivši osobne i pozdrave križevačke eparhije (biskupije), uz dobre želje i opći blagoslov.
Po svemu jedinstvena večer zaključena je monumentalnim Alleluia G. F. Händela. Sav prihod s koncerta namijenjen je Zakladi za obnovu Bazilike Presvetog Srca Isusova Anamarija Carević.
725 - 726 - 16. prosinca 2021. | Arhiva
Klikni za povratak